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Fall/Winter 16.17 campaigns: Massimo Dutti, Mango, Zara & Topshop

My gif (Video source: Zara's yt channel)

When I talk about highstreet stores and their campaigns, I mainly talk about Spanish stores. But I feel like not many people know that Zara, Massimo Dutti, Mango, ...(Bershka, Stradivarius, etc...) are all from Spain. And, actually, most of them belong to the same company.
Anyway, let's see if these campaigns are any good.


Cuando hablo de estas tiendas más económicas y sus campañas, hablo sobre todo de tiendas españolas. Pero tengo la sensación de que mucha gente no sabe que Zara, Massimo Dutti, Mango, ...(Bershka, Stradivarius, etc...) son marcas españolas. Y de hecho, la mayoría pertenecen a la misma compañía. 
Pero vamos a centrarnos en ver si las campañas son buenas.


Massimo Dutti Fall/Winter 16.17: Ine Neefs, Julia Hafstrom, Sean O'Pry & Steven Chevrin by Mario Testino

One season I like their ads, the next I don't...it's like a cycle. And this time I have to say that I don't like this campaign. Mainly because of tiny details that bother me. A tiny detail on each picture is enough to put me off, apparently. So picky!









Una temporada me gustan sus anuncios, a la siguiente no, ...es como un ciclo. Y esta vez tengo que decir que no me gusta esta campaña. Principalmente por detallitos que me molestan. Un detallito en cada foto es suficiente para molestarme. ¡Que pejiguera soy!


Mango Fall/Winter 16.17: Lexi Boling & Roos Abels by Mario Sorrenti

Mango releases campaigns very often. They do have 2 main ones (fall and spring) but those are replaced quickly. Most of those ads look more like a lookbook, which is fine for a highstreet store. But the main ones, the ones that will have an ad on tv, shouldn't look like that. And this one does.
Also, I don't think Roos and Lexi compliment each other at all.











Mango publica campañas a menudo. Tienen dos que son las principales (otoño y primavera), pero que son reemplazadas rápido. La mayoría tienen un aspecto cataloguil, que es aceptable en una marca de este tipo. Pero las principales, las que van a tener anuncios en la tele, no deberían parecer catálogos. Y esta lo parece.
Además, no veo que Roos y Lexi sean una buena pareja.


Zara Woman Fall/Winter 16.17: Caitie Green, Frederikke Sofie, Damaris Goddrie & Julia Banas by Mario Sorrenti

Zara's campaign from last season was very popular, and they probably thought: if it isn't broken, don't try to fix it.
They used the same formula again, and it works as well as it did last season. And now they even have horses.















La campaña de Zara del año pasado fue muy popular, así que debieron pensar que no hace falta arreglar algo que no está roto.
Usaron la misma fórmula y ha funcionado igual de bien. Y esta vez hasta tienen caballos.


Zara TRF Fall/Winter 16.17: Roos Abels, Kiki Willems, Christine Sofie Johansen, Amilna Estevao, Alice First, Hannah Vechtel, Lili Sumner, Mae Lapres, Olantha Moran, Tayla Mayo & Zanna van Vorstenbosch by Craig McDean

So, this campaign has been controversial, apparently. I read that Spanish bloggers complained about this being unrealistic and the clothes not being wearable. Oh girls, give me a break!
The same people who think Balmain is Haute Couture and who wear the most awful stuff just because it is trendy complain about this not being wearable. Sure...suuuure!
So what if a highstreet brand like Zara wants to have an edgier look for once? Why do we always crave average stuff, rather than asking for something more creative? Oh well...
PS: Hi again, Roos!







Al parecer esta campaña ha creado polémica. He leído que varias blogueras españolas se han quejado porque no les parece realista, y la ropa no les resulta ponible. ¡Chicas por favor, no me toméis el pelo!
El mismo grupo de personas que considera Balmain como Alta Costura, y que se pone la ropa más fea del mundo solo porque es tendencia se queda de que esta ropa no sea ponible. Claro...¡claaaaro!
¿Y qué pasa si una marca de este tipo quiere añadir un toque diferente a su campaña por una vez en su vida? ¿Por qué siempre alabamos lo mediocre en vez de apreciar la creatividad?En fin...
PD: Hola otra vez, Roos.


Topshop Fall/Winter 16.17: Taylor Hill by Giampaolo Sgura

Golden girl Taylor Hill scored yet another big campaign. It looks cooler when you see it on the store than it does online.





La chica del momento Taylor Hill consigue otro campañón. Luce mucho más cuando lo ves en la tienda que cuando lo ves en el ordenador.

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